Norsk nettbutikk
Fri frakt over 1500,-
Rask levering
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Norsk nettbutikk | Fri frakt over 1500,- | Rask levering

Gründerliv, kjerneverdier og blablabla

Akkurat det siste er jeg ikke så redd for. Alle tar jo gjerne litt fra alle og lager sitt eget ut av det, og jeg blir mer sjarmert enn jeg føler meg truet når jeg ser at andre tar etter min måte å gjøre ting på. :o) Jeg vet jeg har originalen av min nettbutikk og mitt konsept likevel, og jeg tror ingen kommer noen vei med en direkte kopi - hverken av produkter eller markedsføringsstrategi. Det er jo og vil jo alltid være kun én original, uansett hva det gjelder. :o) Vil noen kopiere, så vær så god. Det er vel også da man har gjort noe riktig. ;o)

Og ang nye konkurrenter, ja det føler jeg ikke at jeg har. Misforstå meg rett: Når det kommer nye nettbutikker som selger treningstøy og løpetøy så ønsker jeg dem heller velkommen og lykke til. Det er plass til oss alle, og vi selger jo også forskjellige produkter og merker. Jeg tror vi kommer lenger alle sammen av å hjelpe hverandre frem og dele erfaringer enn av å konkurrere mot hverandre. Vi er kolleger som har samme mål: få et bredere og mer spennende utvalg ut til kundene slik at de får mer å velge mellom, jobbe med det vi liker og syns er gøy - og kanskje etterhvert til og med skape arbeidsplasser for oss selv og for andre. Vi vil jo alle det samme og jeg tror man har mer igjen for å dra hverandre frem enn å konkurrere hverandre i hjel. Derfor har jeg ingen konkurrenter. :o)
Jeg deler heller villig vekk av mine erfaringer, tips og råd og håper jeg på den måten kan bidra litt til at også flere får fulgt drømmen sin. :o)

Løpeskjørts markedsstrategi er at det er ikke er noen markedsstrategi. ;o) Jeg er ingen selger. Jeg liker ikke å selge og ikke liker jeg salg som blir pushet på meg heller. Mye oppfatter jeg bare som mas og spam, og der ønsker jeg ikke at Løpeskjørt skal være. Jeg liker mye bedre å være tilstede, informere og yte service, og jeg håper det er sånn det oppfattes også. Da kan du få velge selv om du vil handle, uten at det presses på deg.
Ja, jeg kunne hatt mange fler konkurranser. Både på Facebook og på Instagram. Jeg vet akkurat hvordan Løpeskjørt kunne ha fått enda flere følgere på f.eks. Instagram, men jeg lar være. Jeg syns det blir mye spam, og vil helst ikke være en del av det. Jeg vil at de få konkurransene du finner her og der på Løpeskjørt.nos sosiale medie-profiler, skal være som en takk tilbake til de som allerede følger og er kunder. Jeg vil at følgerne skal være genuint interessert, ikke mest for at de kan vinne noe i ny og ne. Med genuint interesserte følgere føler jeg også at jeg får en mye bedre dialog, noe som gjør at jeg føler jeg kjenner veldig mange av dere - og det liker jeg! :o) Når det i tillegg kommer forespørsler fra kunder som faktisk VIL drive markedsføring for Løpeskjørt.no i form av å løpe med t-skjorter og å løpe med Løpeskjørt.no som klubbnavn - ja, da blir jeg så takknemlig at jeg har ikke ord. :o) Løpeskjørt har jo bare de kuleste kundene!
På Instagram f.eks. kunne jeg vært mye mer kommersiell. Men velger heller å være personlig. Derfor deler jeg også bilder av meg og mitt - ikke BARE Løpeskjørt.no. Jeg er Løpeskjørt og Løpeskjørt er meg, derfor blir Instagram mer "behind-the-scenes" enn den salgskanalen det kunne ha vært. Og det er bevisst. Kanskje litt snodig for noen, og andre kunne kanskje også ønsket seg enda mer informasjon og kampanjer, men der prøver jeg heller å balansere linjen mellom privat og produktinformasjon. Jeg føler selv det er enklere med dialog på den måten, når jeg også gir av meg selv.

Naivt å være så gjennomsiktig og dele så mye? Nja. Kanskje, kanskje ikke. Jeg ser ikke hensikten med å holde kortene tett til brystet. Jeg deler heller villig vekk om noen skulle lure. Om noen har lyst til å misbruke den informasjonen på noe vis, så vær så god. Da får man bare dårlig karma. ;o) Åpenhet er det som har holdt Løpeskjørt.no gående siden 2011, og som også nå gir meg sjansen til å satse for fullt fra etter sommeren. :o)

For litt siden spurte jeg en del jeg kjenner om de kunne beskrive meg med tre ord. Det var en del av en oppgave jeg hadde. Responsen var overveldende og jeg innså at mange av ordene som kom fram hos meg, var det jeg ønsket Løpeskjørt.no skulle ha som kjerneverdier:

Pålitelig - Du skal kunne stole på Løpeskjørt.no. Her skal du kun finne praktiske og morsomme produkter av høy kvalitet.
Ærlig - Du skal være sikker på at svarene du får er ærlige. Løpeskjørt.no skal ikke selge kun for å selge. Bedre med én fornøyd kunde enn fem som føler seg lurt. Når det gjelder prisene også, så koster ingenting 399,-. 399,- er 400,- og ferdig med det! ;o)
Ydmyk - Man kommer ingen vei med å ikke være ydmyk. Uten dere hadde ikke Løpeskjørt.no eksistert. Så enkelt er det, og det er jeg evig takknemlig for.
Modig - Å starte en liten nettbutikk i en liten smal nisje er ikke bare bare. Spesielt ikke når nisjen er produkter og merker man ikke finner andre steder i Norge. Men dere har tatt i mot alt jeg har tatt inn med åpne armer. Dere modige damer (og menn) bruker løpeskjørt der flesteparten bruker tights. Dere tør å skille dere ut - og ha det gøy og tar på dere glitterskjørt. Dere er modige og tøffe. :o)
Morsom - Alt skal ikke være seriøst her i livet. Heller ikke løp og løping. I tillegg til praktiske produkter som letter løpehverdagen, skal du også finne produkter som rett og slett er for gøy. For deg som tør å leke og skille deg litt ut, også når du løper. :o)


Som alltid er Løpeskjørt.no et produkt av deres meninger. Det er dere som former fremtiden, så jeg tar gjerne imot tilbakemeldinger på den markedsstrategien jeg ikke har. :o) Hva syns DU burde gjøres annerledes på sosiale medier? Syns du det er greit som nå, eller ønsker du deg det mer personlig, mindre personlig, flere kampanjer, mer salg eller hva? Kom gjerne med tilbakemeldinger i kommentarfeltet. :o)

Fortsatt god helg!

Hilsen Tone

Kommentarer